Strona startowa » kampania

KAMPANIA WYBIERZ MIŚKA NA RZECZ ADOPCJI PSÓW I KOTÓW ZE SCHRONISK

I Przesłanie kampanii

Zakładka Wybierz Miśka!
  • W warszawskich i podwarszawskich schroniskach czeka na adopcję ok. 5000 psów i nieznana ilość kotów. To są oficjalne dane, naprawdę tych zwierząt jest dużo więcej - są np. przechowywane u ludzi, którzy mają własne zwierzęta, ale nie mogli przejść obojętnie obok zagubionego psiaka lub kota, wzięli go do siebie na przechowanie i szukają dla niego domu przez internet, ogłoszenia w prasie i wszelkie możliwe sposoby. W prawie każdym większym mieście w Polsce jest schronisko i możliwość adoptowania stamtąd zwierzęcia.
  • Schroniska - zarówno gminne jak prywatne - są przepełnione i panują tam bardzo ciężkie warunki. Dlatego zabranie zwierzęcia często oznacza uratowanie mu życia.
  • Większość z w/w zwierząt wychowywała się z człowiekiem, ale z różnych powodów straciła lub nigdy nie miała właściciela. Często są to więc zwierzęta ufne, wychowane i nauczone czystości. Są w różnym wieku - od szczeniaków po psy dorosłe i starsze. Dzięki doświadczeniu bezdomności są mądrzejsze i wierniejsze. Każde z nich jest niepowtarzalne i potrafi okazać swoją wdzięczność za lepszy los.
  • Adopcja zwierząt bezdomnych to tradycja rodzinna - kto raz tego doświadczył, następnego pupila prawdopodobnie przygarnie znów ze schroniska. Dla wielu rodzin jest to element edukacji dziecka, nauka odpowiedzialności i empatii.
  • W większości schronisk pracują wolontariusze. Są to ludzie, którzy współczują zwierzętom i chcą im pomóc. Ich praca polega m.in. na oswajaniu i wychowywaniu zwierząt. Znają ich charaktery i służą radą przy adopcji - tak aby właściwy pies lub kot trafił do właściwego człowieka.
  • Kiedy schroniska przestaną być spychane na margines społeczeństwa, mogą stać się miejscami przyjaznymi dla zwierząt i dla ludzi. W Polsce adopcja zwierząt ze schronisk nie jest tak powszechna, jak w niektórych dużych miastach europejskich (np. Londyn), gdzie panuje na to swoista moda. Celem kampanii jest wykreowanie takiej pozytywnej "mody", dlatego zaangażowaliśmy do niej ludzi sukcesu - znanych artystów i dziennikarzy. U nas wciąż jeszcze popularne jest posiadanie psów rasowych jako oznaki prestiżu, co zmniejsza szanse zwierząt bezdomnych. Przy tym moda na rasy przemija i często ich przedstawiciele zapełniają później schroniska...
  • Jedną z przyczyn bezdomności jest beztroskie rozmnażanie zwierząt domowych. Można temu łatwo zapobiec poprzez ich sterylizację.
  • Pies i kot są od tysięcy lat związane z człowiekiem. Ich obecność w domu jest antidotum na samotność i depresję. Zwierzęta zachowują się zawsze naturalnie i dlatego rozpraszają zły nastrój . Dają również świadomość bycia potrzebnym.

 

II Plan kampanii - druga edycja

1. Zakładki do książek od 15.10.2006

Zakładki dystrybuowane w salonach Empik na terenie całego kraju w dwóch edycjach:

  • 15.10. - 30.10.2006: I seria z zaproszeniem na imprezę Wybierz Miśka!
  • listopad i grudzień 2006: II i III seria promujące kalendarz Wybierz Miśka!

2. Dzień Miśka 30.10.2006, od godz. 17.00 w salonie EMPiK Megastore Junior (Warszawa, ul. Marszałkowska 116/122)

Imprezę poprowadzą Katarzyna Dowbor i Hirek Wrona. W programie m.in.:

  • spotkanie z dr Dorotą Sumińską
  • prezentacja zwierząt do adopcji ze schroniska w Ostrowi Mazowieckiej
  • otwarcie wystawy Wybierz Miśka!
  • koncert zespołu Polpo Motel
  • zapowiedź kalendarza

3. Kalendarz Wybierz Miśka!

Impreza promująca kalendarz, w programie m.in.:

  • prezentacja na żywo psów występujących na zdjęciach
  • podpisywanie kalendarza przez artystów występujących na zdjęciach

* * *

Zobacz też plan pierwszej edycji kampanii.

 

Organizator: Viva!