Strona startowa » kampania

KAMPANIA WYBIERZ MIŚKA NA RZECZ ADOPCJI PSÓW I KOTÓW ZE SCHRONISK

I Przesłanie kampanii

  • W warszawskich i podwarszawskich schroniskach czeka na adopcję ok. 5000 psów i nieznana ilość kotów. To są oficjalne dane, naprawdę tych zwierząt jest dużo więcej - są np. przechowywane u ludzi, którzy mają własne zwierzęta, ale nie mogli przejść obojętnie obok zagubionego psiaka lub kota, wzięli go do siebie na przechowanie i szukają dla niego domu przez internet, ogłoszenia w prasie i wszelkie możliwe sposoby. W prawie każdym większym mieście w Polsce jest schronisko i możliwość adoptowania stamtąd zwierzęcia.
  • Schroniska - zarówno gminne jak prywatne - są przepełnione i panują tam bardzo ciężkie warunki. Dlatego zabranie zwierzęcia często oznacza uratowanie mu życia.
  • Większość z w/w zwierząt wychowywała się z człowiekiem, ale z różnych powodów straciła lub nigdy nie miała właściciela. Często są to więc zwierzęta ufne, wychowane i nauczone czystości. Są w różnym wieku - od szczeniaków po psy dorosłe i starsze. Dzięki doświadczeniu bezdomności są mądrzejsze i wierniejsze. Każde z nich jest niepowtarzalne i potrafi okazać swoją wdzięczność za lepszy los.
  • Adopcja zwierząt bezdomnych to tradycja rodzinna - kto raz tego doświadczył, następnego pupila prawdopodobnie przygarnie znów ze schroniska. Dla wielu rodzin jest to element edukacji dziecka, nauka odpowiedzialności i empatii.
  • W większości schronisk pracują wolontariusze. Są to ludzie, którzy współczują zwierzętom i chcą im pomóc. Ich praca polega m.in. na oswajaniu i wychowywaniu zwierząt. Znają ich charaktery i służą radą przy adopcji - tak aby właściwy pies lub kot trafił do właściwego człowieka.
  • Kiedy schroniska przestaną być spychane na margines społeczeństwa, mogą stać się miejscami przyjaznymi dla zwierząt i dla ludzi. W Polsce adopcja zwierząt ze schronisk nie jest tak powszechna, jak w niektórych dużych miastach europejskich (np. Londyn), gdzie panuje na to swoista moda. Celem kampanii jest wykreowanie takiej pozytywnej "mody", dlatego zaangażowaliśmy do niej ludzi sukcesu - znanych artystów i dziennikarzy. U nas wciąż jeszcze popularne jest posiadanie psów rasowych jako oznaki prestiżu, co zmniejsza szanse zwierząt bezdomnych. Przy tym moda na rasy przemija i często ich przedstawiciele zapełniają później schroniska...
  • Jedną z przyczyn bezdomności jest beztroskie rozmnażanie zwierząt domowych. Można temu łatwo zapobiec poprzez ich sterylizację.
  • Pies i kot są od tysięcy lat związane z człowiekiem. Ich obecność w domu jest antidotum na samotność i depresję. Zwierzęta zachowują się zawsze naturalnie i dlatego rozpraszają zły nastrój . Dają również świadomość bycia potrzebnym.

 

II Plan kampanii

1. Sesje zdjęciowe znanych osób ze zwierzętami ze schronisk

20.04.2006 Katarzyna Cichopek

22.04.2006 Dworzec Centralny, Oaza Intercity: Artur Barciś, Małgorzata Braunek, Katarzyna Dowbor, Monika Krysiak, Wojtek Łozowski, Michał Zieliński.

23.04.2006 Tawerna Grecka "Santorini": Ewa Bem, Magdalena Cielecka, Andrzej Chyra, Paulina Holtz, Marcin Prokop, Kasia Kowalska.

2. Plakatowanie środków komunikacji miejskiej w Warszawie (08-21.05.2006)

Druk 3000 plakatów promujących adopcję z wykorzystaniem zdjęć z sesji i rozwieszenie ich w warszawskich autobusach.

3. Wystawa na Dworcu Centralnym (1-9.06.2006)
Wystawa zdjęć z sesji, zdjęć ze schroniska i prac z konkursu "Noga w łapę - razem idziemy przez świat" w hali głównej Dworca. Otwarcie wystawy połączone z konferencją prasową.

4. Wystawa w warszawskim metrze (01.07. - 31.09.2006)
Wystawa przeniesiona z Dworca Centralnego. Czas i miejsce:

01.07.-26.08.2006 stacja metra Wilanowska

26.08.-30.09.2006 stacja metra Świętokrzyska

5. Zakładki (od 18.05.2006)
Druk 6.000 zakładek promujących adopcję, z wykorzystaniem zdjęć z sesji i umieszczenie ich w książkach (Wydawnictwa Do, Egmont, WAB). Zakładki sa również dystrybuowane w Warszawskich księgarniach:
Bagatella - przy palcu Unii Lubelskiej
Liber - przy Uniwersytecie
Nieznany Świat - w Muzeum Etnograficznym
Fundacja Pomocy Bibliotekom Polskim - przy ul. Marszałkowskiej
Pelta - przy ul. Świetokrzyskiej
Warszawianka - przy Placu Bankowym.

6. Infolinia telefoniczna i internetowa (od 8.05.2006)
Uruchomienie telefonu - infolinii adopcyjnej: 022 828 43 29, czynnej 08.-21.05. 2006 w godz. 16.00-18.00 (organizacja VIVA!) oraz strony internetowej www.wybierzmiska.pl z forum, gdzie na pytania będzie odpowiadała m.in. specjalistka od wychowania psów.

7. Wystawa w pociągach Intercity (15.07.-30.08.2006)
Wystawa zdjęć z sesji w wagonach I klasy pociągu Intercity do Krakowa, format B3.

8. Ewentualnie: wydanie kalendarza Fundacji Azylu pod Psim Aniołem na 2007 rok ze zdjęciami z sesji, podsumowującego kampanię (jesień 2006).